I forbindelse med levering av denne ukens testbil til Harald A Møller AS i Oslo, fikk vi en liten sniktitt på nye Audi R8 V10 plus som ble kjørt ut av bygget noen minutter. Det var ikke åpent for alle å gå inn for å se, men vi spurte pent om å få lov til å ta noen bilder av den mens den var ute og det var helt i orden. Her er Audis nye sportsbil.
0-100 km/t på 3,2 sekunder og toppfart på 330 km/t.
Pris fra: Ca. 2.300.000 kroner til rundt 2.600.000 kroner.
Audi R8 V10
Pris fra: | Ca. 2.300.000 kroner |
Motor: | V10, 5,2-liter |
Girkasse: | S tronic 7-trinn |
Effekt: | 540 hk/7.800 o/min (610 hk/8.250 o/min) |
Dreiemoment: | 540 Nm/6.500 o/min (560 Nm/6.500 o/min) |
0-100 km/t: | 3,5 sek. (3,2 sek.) |
Toppfart: | 320 km/t (330 km/t) |
Forbruk blandet: | 1,14 l/mil (1,23 l/mil) |
CO2-utslipp: | 272 g/km (287 g/km) |
Lengde/bredde/høyde: | 442/194/129 cm |
Drivhjul: | Alle |
Akselavstand: | 265 cm |
Egenvekt: | 1.487 kg (1.454 kg) |
Bagasjerom: | 112+226 liter |
*Tall i parantes gjelder for R8 V10 plus |
Det er ingen stygg syn som skjuler seg under bakruten. Der sitter den store V10 FSI motoren.
Rumpa, og ansiktet, har fått et mye mer aggressiv stuk over seg som gjør at R8 enda mer ser ut som en superbil.
Samtidig som bilen er relativt elegant å se på, særlig når du begynner å titte på bilens linjer.
Under baklyktene kan du se rett inn i motorrommet via gitterene.
Bilen står der, helt for seg selv. Noen minutter fikk vi med den før mennesker flokket rundt igjen. Vi fikk også høre en oppstart og noe rusing av motoren. Utrolig fin lyd i denne.
Det er ikke lenge før slike blir å se på Norske veier. Vi gleder oss!