Vi har ved flere anledninger skrevet om nye Toyota Supra, blant annet da bilen ble lansert kort tid siden. Vel, det er allerede en kar som har klart å få henda på en ny Supra for å bygge drifting bil av den og prosjektet er allerede godt i gang.
Den første personen i verden med ny Supra drifting bil ble altså ingen andre enn Daigo Saito. Som du ser har de valgt å gå det mange mener er den riktige veien, nemlig Toyota til hjerte. En 2JZ motor fra forrige generasjon Supra – det mange mener var den siste ekte Supra. Det vil antageligvis bety at denne bilen vil få en typisk Saito effekt – altså alt for mye.
Det er ikke kun snakk om å bytte motor så kjøre. Her ser du de har kuttet opp bilen for å få plass til både bredding og forbedret understell. Allerede syns vi bilen ser mye bedre ut enn originalt.
Du skulle tro at Toyota hadde vurdert å bruke 2JZ i bilen. Se hvor langt bak og lavt de får plassert motoren. Dette må gi en virkelig god vektfordeling. Forøvrig betyr dette også sannsynligvis at nye generasjon BMW Z4 vil la seg konverteres til 2JZ relativt greit.
Kjøling er viktig i all motorsport, kanskje vel så det i drifting da vi snakker å ligge på sperra non stop. Det holder ikke å lage kåper i plastikk for Saito. Her er det karbonfiber for alle «yenna».
Vi er overrasket at bilen har kommet så langt på vei uten at bilder eller info har dukket opp på internett. I det minste har vi ikke hørt rykter om det blant sjåførene i Norge en gang. Denne bilen ser ut til å være ikke alt for langt unna testing.
Bilen blir bygget hos Fat Five Racing i Tokorozawa, Japan. Er du i området må du mer enn gjerne stikke hodet innom og ta noen bilder for oss. Vi er sikre på at bilen allerede er milevis lenger frem i prosjektet enn disse bildene som Daigo Saito selv la ut kun fire timer siden i skrivende stund.
Du kan se bildene Saito la ut her. Alle bildene i denne artikkelen er hentet fra Daigo Saito på Facebook.
Disse to bildene under har dukket opp på Instagram kontoen til Saito, så vi antar at dette er hvordan bilen skal se ut når den er klar.