I dag er det søndag, og for mange av dere er det en dag som ofte går til skruing av deres prosjekter. Det samme gjelder hos Psycho-Tuning – men her er det tidsfrister og det var mye som måtte bli gjort i dag. Vi tok turen for å hjelpe litt til og knipse litt for å vise dere hva som ble gjort i dag.
Turen går opp rundt 12:00 tiden til verkstedet til Psycho-Tuning. Kim og Thomas er allerede godt i gang med å sette sammen bilen (midlertidig) slik at eksosanlegg kan lages til tirsdag. Når det er på plass, må alt demonteres igjen. Gutta sier at målet er å få testet bilen i løpet av et par uker, og så lenge alt fungerer slik det skal så går bilen videre til lakkering.
En gedigen radiator dominerer fronten av Passaten. Det skal bli veldig spennende å se hvordan fronten blir seende ut når frontfanger er tilpasset og de finner en løsning på hvordan grillen skal passe. Målet har hele tiden vært at bilen skal se så orginal ut som mulig.
Jons Dekk & Felg sponset med felger og dekk til bilen. Pene felger, godt valg! Her er forstillingen akkurat montert.
Utsikten fra bagasjerommet. En skog av rør, og typiske racing preg innvendig. Utvendig ser du ikke hint til banebil, og det vil bli et av wow-faktorene med denne bilen når den er klar.
Skien Bil er et av hovedsponsorene og sannsynligvis vil du kunne se bilen hos Skien Bil utstilt etterhvert når bilen ikke brukes.
Her er Kim i gang med å tilpasse diverse fester til bakstillingen. Litt gnistføyk er bare å regne med.
Og vi jobber fortsatt med fester til bakstilling.
Her er den feite bakstillinga fra SS Performance. Bakstillingen er fra en M5, så den skal nok tåle effekten.
Orginalt dashbord er til og med tilpasset til å passe. Men det vil nok ikke se ut som en orginal Passat innvendig uansett, spesielt med tanke på du sitter en god del lenger bak enn du gjør i en orginal bil.
Start knappen er godt plassert i taket. Veldig tøft og praktisk plassert.
Her begynner det å ligne en bil igjen!
Kim sveiser litt rundt der bakstillingen skal festes.
Fuelcell er et must i banebil, og hva er bedre enn en fuelcell fra Kimmit Sport Racing?
Litt prøvemontering av stoler. Ja – dette er en test stol. Stolene som skal i bilen er ikke kommet enda.
Utsikten gjennom orginalt bensinlukk.
Og her skal bakstillingen på plass.
Bare en siste liten finpuss.
Og vips, bakstilling er på plass og bilen er nede på egne hjul igjen.
Ikke veldig mye klaring under bilen. Det liker vi!
Rask montering av dører for å se bilen som en bil igjen.
Ikke veldig orginalt innvendig nei, men det vil du ikke se når alle dører er på plass.
Bilen sitter perfekt på sine egne hjul igjen.
Og der er bakluke og fanger på plass. Ja dette var egentlig en tdi maskin. Nå er det en Passat V8 M5 LS1.
Og der ser du hvordan bilen vil se ut når den er ferdig pluss minus. Den skal lakkeres, får på skjørter og litt diverse. Men det er ikke langt unna hva du vil se på banene i år!
Vi gleder oss, og ikke minst er vi utrolig imponert over hvor raskt og bra gutta jobber med dette prosjektet. Dette skal bli et fantastisk år!
Hint hint, du vil sannsynligvis kunne se bilen i aksjon natt til første mai 🙂
For å lese mer om prosjektet, besøk hjemmesiden til Psycho-Tuning.