DHB (Danmarks Hurtigste Bil) er for mange et arrangement de har lyst til å reise til, men aldri får tid eller mulighet til. Det er til en viss grad den danske svar på Gatebil. Dragrace, drifting, utstilling, burnering, butikker og party – det er DHB.
DHB 2014 ble vår 2. gang vi reiser dit. Sammen med Psycho-Tuning, pakket vi sammen sakene og kastet alt inn i bussen og bobilen. Forventningene til DHB i år var blandet da DHB 2013 ble i følge mange mer eller mindre fiasko grunnet tillatelser fra naboer, kommune og miljødepartementet som i siste liten ble trukket. Det betydde i 2013 at burneringen måtte stenges etter 18:00. Burneringen på DHB har bestandig vært der det skjer på kvelden. Biler som burner, lager show og ikke minst piker som danser i ringen. Det var en stor del av opplevelsen som plutselig ble avlyst. Så hvordan ville det bli i år, da også med nye eiere?
DHB fra 2014 eies nå av Bilgalleri.dk. Hver gang et konsept forandrer eierskap, blir det ofte forandringer. Forandring fryder sies det, men i realiteten liker ikke folk forandring så lenge det fungerte tidligere. Derfor reiste vi ned med store spørsmålstegn over hodene våre, med absolutt ingen forventninger til hvordan det ville bli i år. Uansett, skulle gutta (og jentene) på tur.
Torsdag 5. juni var dagen for avreise fra Skien. Siden vi ikke kom inn på området før på fredag, reiste vi senere på torsdag enn vi ellers ville gjort. Ferjen fra Larvik gikk i 17-tiden. Ankomst i Hirtshals ville være rundt nærmere 22-tiden. Kort fortalt består ferjeturen av mat, drikke og masse prating. Kanskje en aldri så liten svipp innom taxfree butikken.
Vi møter gutta bak Gatebil i Larvik som vi reiser sammen med denne helgen. De har med seg et av Gatebil Taxiene som selvfølgelig skal brukes!
Ved ankomst i Hirtshals er det fortsatt mange timer kjøring igjen før vi ankommer Vandel Flyveplads like ved Billund (Legoland). Turen er lang, spesielt i mørket med masse regnvær. Så masse cred går til sjåførene Krister Slotte og Kim Olsen. Men noen timer senere ankommer vi området. Noen hadde sluppet inn på området, men dessverre ankom vi såpass sent at vi måtte stå på utsiden ved inngangen nærme Randbøl. Dette var greit nok, spesielt siden gutta fra Boosted Magazine hadde holdt av plass til oss ved siden av dem rett ved inngangsporten. Det betydde at vi slapp inn veldig raskt på fredag morgen.
Fredag
I år fikk vi en litt annen plassering enn tidligere år. I år stod vi ca. 100 meter fra driftingbanen. Dette passet veldig bra siden team sjåfør Ronny Køhler skulle kjøre i drifting løpet denne helgen (DDC – Danish Drifting Championship).
Fredag morgen gikk hovedsakelig til å rigge campen, se seg litt rundt området og vente på at regnværet skulle gi seg. Det kom nemlig veldig mye nedbør på fredag formiddag, men som vi alltid liker å si – «det klarnær opp». Forresten, ja det er faktisk energi sjokolademelk.
Utover dagen så vi hvem våre naboer ville være denne helgen. Vi stod sammen med Boosted Magazine og Black Smoke Racing. Nordmenn, Dansker og Finner sammen er en moro situasjon.
På andre siden av «gågaten» stod Nokian Tyres gutta med sjåfør Niels Becker og hans ganske hissige Nissan S14. «Depotraceren» hans for helgen var intent mindre enn en Nissan GT-R35.
Det tok ikke lange tiden før mopedene rullet ut av hengerene. Det viktigste du kan gjøre på et sånt arrangement er å lokalisere toaletter og dusjanlegget. Lag et mentalt kart på hvor alt ligger så du slipper å lete uten hensikt når tusenvis av publikummere inntar området.
Fredag er det lite som skjer. Dette er dagen hvor folk fortsatt ankommer området. Frem til 18:00 er det så godt som ingenting å finne på, derfor hører du veldig mange av campene fyrer opp anleggene sine for å lage fest utover kvelden. Men fra 18:00 er burneringen åpen. Her kan du se bokstaveligtalt hva som helst lage røyk. I Danmark har du biler som kun er bygget for å brukes opp i disse to burneringene med tribuner rundt og en DJ i midten. Så hva gjorde vi? Jo, vi sjekket ut burneringen.
Team Man står for moroa her. De sørger for lysshow, musikk, DJ, dansere og ikke minst har de med seg flere biler selv for å vise hvordan man lager røyk med stil. Allerede på fredag er danserne i gang til publikums store glede. Det vi merker med dansk publikum er at de er skikkelig med. De klapper, plystrer og hyler til alt som skjer, noe som gjør hele opplevelsen enda mer morsom.
Noen drar det lenger enn andre. I løpet av helgen så vi flere biler ta fyr, eksplodere girkasser (som bildet illustrerer over) eller bare brukte opp dekk så hardt at halve bilen gikk i stykker. Det høres sannsynligvis helt bortkastet ut, noe det er. Men vi har alle hatt glede av f.eks en vinterbil som det aldri er så nøye med.
Kenneth Olsen og hans BMW E39 M5 med kompressor hadde ingen problemer med å lage røyk. Publikum elsket dette.
Lørdag
Lørdag er dagen hvor det er mest liv. Tusenvis av mennesker, kanskje tusenvis av camps. Hundrevis av banebiler. Hundrevis av generelt fete biler. Masse boder, stands, butikker. Alt du kan drømme på samlet på «lill» Vandel Flyveplads. I tillegg forsvant det dårlige været fra fredag, og sterk sol med null vind dukket opp. Fotografene våre merker fortsatt resultatet av å ikke bruke solkrem, men det er greit fordi DHB 2014 var uten tvil et av årets høydepunkt!
Martin Halvorsli fra Guttakrutt Racing var ikke treg med å bevege seg ut på banen. Driftingbanen på DHB krever ganske høy hastighet for å gjennomføre, som igjen betyr b*ller av stål. Martin og hans BMW hadde ingen problemer med å gjennomføre flere runder.
Ronny Køhler fra Psycho-Tuning var heller ikke treg med å teste banen. Tidlig opp, ut på banen så fort porten åpnet. Hans nye Supra ser ut til å fungere meget godt. Røyk, hastighet og vinkel – alt er mulig med dette beistet. Ronny har mål om å klare Topp 32.
Martin Poorhamidi fra Boosted Magazine kjører hardt, raskt og bredt. Denne sinnsyke Skyline R32 imponerer gang på gang.
Black Smoke Racing var ute litt til publikums store glede.
Våre fotografer vandret rundt banen hele dagen i den temmelig sterke sola.
Det morsomme med DHB er at vi får se mange biler vi sjeldent ser på Gatebil. Denne BMW har nok vært på Gatebil tidligere, men likevel savner vi å se flere dansker under julitreffet.
Teemu fra Black Smoke Racing fikk kjørt litt i helgen. Dessverre har de hatt store problemer med bilen, men siste nytt fra skrivende stund er at feilen er rettet og de er klare for Gatebil Mantorp nå i helgen.
Ronny har ingen problemer med å ta med seg passasjerer. Både kjente og ukjente kan sitte på om det er ledig. I helgen fikk mange sitte på med han.
Kim Olsen merket godt at høyrefoten rykket mens han så på Ronny kjøre. Dessverre måtte hans Supra stå utstilt på et Biltema arrangement på Sør-landet i helgen.
Passasjer eller ikke, bånn gass var det hele tiden!
Som du ser ble været på lørdag helt fantastisk. Varmt og deilig.
Så du kan tenke deg hvor varmt det var for førerne når vi som stod ved sidelinjen svettet nesten i hjel.
Roger Nærum fra Guttakrutt Racing imponerte publikum med hans sinnsyke BMW E30. Hvis du trodde at atomreaktorer produserte mye energi, har du ikke sett denne motoren.
Helge Ougland laget konkurranse for de andre drifterne. Dessverre kom han seg ikke til topp, men likevel kjørte han veldig bra.
Her er en rar doning. Mercedes bygget om til pickup med diesel motor. Diesel power!
Hvis du lurer på hvor stort DHB faktisk er, se filmen over.
Når/hvis du blir mettet av drifting kan du gå til andre siden av området for å se på dragracing. Dette er ikke dragracing på lavt nivå. Her snakker vi alt ifra små Fiat til 15.000 hesters jet dragster. Men før vi fikk se dragracing, kom en båt kjørende inn til publikumsområdet.
Men over til dragrace. På DHB kjører de skikkelig opplegg rundt sine dragrace. Skikkelig tidtaking, skikkelig trackbite, skikkelig bane og ikke minst godt tilrettelagt for publikum. Alle kan kjøre, noe som er godt synlig når du ser på kjøringen. Dessverre rakk vi ikke å se veldig mye på dragrace denne turen, men det vi så varierte det fra små Fiat til Nissan GT-R R35 til 15.000 hestekrefters jetmotor dragster.
VW Lupo vs. Honda Civic. Danskene er veldig glad i hatchback biler. Ikke la deg lure, mange av disse bilene går mye bedre enn vi hadde forventet ved første øyekast.
Så over til King of fire – Gerd Habermann med sine 15.000 illsinte hester fra intet mindre enn en jetmotor. Han kjørte kvartmila på rundt 7 sekunder med en fart på over 360km/t når vi så han, men vet at han kjørte raskere også. Helt ekstremt!
Det tøffe med Gerd er at han kjører den ekstreme dragsteren, for så å hoppe over i sin golfbil for å taue monsteret tilbake bare sekunder etter han kjørte i sinnsyke hastigheter.
Heldigvis hadde vi noen nordmenner der nede for å vise danskene hvordan det skal kjøres. Flere av de norske gjorde noen veldig gode tider på drag.
Igjen, enormt mye variasjon!
I tribunene rundt banen var det stort sett fult hele helgen. Folket tar med seg en pils, litt mat og godt humør for så å følge med på dragrace hele helgen. Det er stort i Danmark.
Når du først trodde kreativiteten ikke kunne gå videre, så kommer denne ut!
Den norske Mitsubishien i forgrunnen kjørte noen helt ekstreme tider på dragrace. Supraen ble gruset.
Øyeblikket dette bildet ble tatt, kan du se på turtelleren at bilen holder 10.000 rpm! Liten monster.
For de av dere som ikke hadde mulighet til å reise til DHB i år, her er en video som viser akkurat hvor fort denne jet dragsteren faktisk kjører!
Back 2 drifting
DHB blir arrangert på Vandel Flyveplads. Dette er en militær flyplass som har tre rullebaner/veier på ca. 3km hver. Så du kan tenke deg nøyaktig hvor stort det er, særlig når drifting er på den ene enden og dragrace er på den andre. Heldigvis for oss hadde vi tilgang til mopeder, ellers hadde det vært umulig å klare å dekke noe som helst.
Beklageligvis har vi ikke navnet på vedkommende, men denne Soarer tok 1. plass i drifting.
Denne Lexus kom ikke helt i topp grunnet girkasse ras, men kjørte bra hele helgen. Dette er en rå bil som ser ut til å stort sett fungere hele tiden.
Borgar, kjent fra Gatebil Aftertrack, får oss alle til å le gjennom hele turen. For en fantastisk artig mann!
Etter en lang men veldig morsom dag, er det på tide å sette kurset tilbake til campen for litt mat og god drikke. Alle sammen koser seg på høyt nivå før vi går samlet som VIP til Team Man burneringen for litt backstage moro.
Det er ingen hemmelighet at Danskene er glade i stripping. Hvert år på DHB er det striptease i burneringen. Mannen du ser i stolen kom fra publikum. Han hadde nok å fokusere på når denne damen gav alt.
Hva er party uten god mat. Et pizzastykke på DHB koster 50 danske kroner, som kanskje høres dyrt ut. Men se på bildet over. Dette er ET stykke (som er delt i to). Fantastisk god mat, i alle sjangere.
Burneringen er åpen for alle. Hva med å ta med deg din bil for DHB 2015 for å vise alle hva du får til?
Gatebil tok ut M5 Taxien sin ut for å lage en konge avslutningsshow på Lørdagskvelden. Masse røyk, deilig lys fra V10 motor og masse blinkende lys. Kjempe tøft å se på!
Søndag
Da er vi inne i siste døgnet av DHB 2014. Søndag er en roligere dag med tanke på at det hele avsluttes ca. 16:00. Men ikke tro det var lite å se på. Dette er dagen for finalen av driftingen, hvor vår egen Ronny Køhler kvalifiserte seg til å kjøre Topp 32. Husk at dette er hans første gang i Pro serien, første gang i konkurranse med Supraen og bare andre gangen han kjører Supraen! Ikke minst at det var godt over 100 biler med i driftingen.
Selvfølgelig måtte det regne. Søndags morgen er alltid hard, uansett hva du har gjort kvelden før. Så det var ikke veldig moro å se at det regnet. Vi tenkte at hele dagen ville bli ødelagt av dette. Men vær stopper ikke Ronny. Han var våken før oss, ute med bilen for testing.
Det samme var Martin Poorhamidi med sin Skyline. Litt regn er vel ingen hindring?
Det er jo faktisk mange fordeler med regnvær og drifting. Du bruker ikke like mye dekk. Du belaster ikke bilen like hardt, og kanskje det viktigste; det er veldig god trening!
Utover morningen dukket det flere og flere biler opp på banen. Alle ville trene.
Men jøss, plutselig kom sola frem! Ville det holde nok til at banen tørket?
Lars Atle Helstad var ute med sin relativt synlige s13 for å trene før dagens kjøringer.
Det var denne deilige Skyline R33 også.
Så vips, banen var tør! Røyken er tilbake!
Denne BMW E30 var kanskje litt myk, men det ser jo helt rått ut!
House of Ink BMW E46 med 2JZ hadde ingen problemer med å produsere røyk, selvom det kanskje ikke er fult så synlig i dette bildet.
Før eller siden måtte det skje – brann! Denne s14a kom inn fra banen, for så å plutselig ta fyr. Det brant veldig intenst i noe som føltes ut som mange minutter. Heldigvis kom begge to i bilen ut uten skader. Bilen fikk en del skader.
Brannen ble slukket med pulverapperat (dessverre), som betyr ekstra mye arbeid med bilen. Men det er uvesentlig. Det eneste som betyr noe er at ingen ble skadet.
Kristoffer Strand tok med seg sin meget fete Toyota Supra. Den så utrolig bra ut på banen!
Det gjorde også denne S13.
Og denne s14a!
Dette derimot så veldig, veldig rart ut. Plutselig hører vi sirener så dukket denne gamle highway patrol bilen opp på banen.
Noen ville prøve seg på menneskelig walltap. Ikke så lurt.
Mens andre hadde veldig lyst til å kjøre over sin egen frontfanger.
Topp 16
Vi er så glade og ikke minst stole av team sjåfør Ronny Køhler som kom seg helt til topp 16 av godt over 100 førere. Som tidligere nevnt er dette hans første gang i pro-serien, første gang i konkurranse med hans nye Supra og 2. gang han kjører bilen!
Ronny har allerede oppnådd det han håpet på – nemlig å komme seg til Topp 32. Han er i Topp 16!
Ronny nevnte på tidligere at det å prate engelsk ikke alltid er så kult. Heldigvis for Ronny, er Faruk Kugay amerikaner (utifra talen i det minste). Dette er under presentasjonen av seriens topp 16 førere for helgen.
Rasmus (fører av svart Supra) fikk uheldigvis problemer med servopumpen rett før dette, så han hadde ikke hellet med på sin side. Likevel kjørte han fantastisk bra under Topp 16.
Helge Ougland tar med det tåkete været fra Norge til Vandel. Det er rart hvor ofte det er tåkete til tider der Helge befinner seg. Wonder why?
Ronny kjører ikke spesielt forsiktig. Han gir det bilen orker på den krevende banen.
Det er unektelig hvor fin årets dekor på Psycho-Tuning bilene er.
Lars Atle Helstad har et mål – komme seg videre!
Nok en nordmann i Topp 16 – Harald Berentsen holder stumt mens han rir veggen.
Alle gir så godt de kan, noe som er veldig tydelig på både fart, vinkel og hvor nærme veggen de kjører.
Niels Becker kjører stortsett bestandig veldig bra. Dessverre røyk clutchen hans, dermed var han ute.
Topp 8
Vi er nå inne i Topp 8. Ronny Køhler kom seg dessverre ikke videre da konkurrenten kjørte hakket bedre. Ronny sa selv at han merket han gjorde noen feil, som dessverre ble tellende. Han har kommet seg til Topp 16 av over hundre biler, noe vi syns er fantastisk bra! Gratulerer så mye, Ronny!
Lars Atle Helstad forstår nå alvoret i hans plassering. Han ligger ann til å kunne få pallplassering. Her er det snakk om å gi alt eller ingenting. Lexusen eksploderte girkassen som selvfølgelig betyr han nå er ute.
Gutta kriger, de lukter pokaler!
Topp 4
Vi er nå inne i Topp 4! Lars Atle Helstad er fortsatt med!
Så utrolig nærme pallplassering! Rasmus har klart å holde seg i teten selv uten servo!
Midt i det hele kommer denne piken joggende over banen. Alt kan skje i Danmark.
Denne V10 (fra Dodge Viper) Skyline R34 er bilen som slo Ronny ut av Topp 16. Han kjører bra, men vil det holde? Nei, dessverre er han ute av Topp 4 dermed ikke videre til finalen.
Topp 2 – Finale
Til finalen var det Lars Atle Helstad (grønn Nissan S13, norsk) mot Jesper Kneis (rosa Toyota Soarer, dansk). Lars Atle Helstad kjører for Knockout Drifters. Selvfølgelig krysset vi fingrene for Lars. Det hadde vært fantastisk moro med en nordmann på 1. plass i den danske drifting serie runden.
Lars kjørte en god runde, men Jesper kjørte hakket bedre. Dermed gikk 1. plass til Jesper Kneis og 2. plass til Lars Atle Helstad. En ubeskrivelig god prestasjon uansett! Vi gratulerer begge med sine meget gode plasseringer!
Lars svarer på noen spørsmål til speaker Faruk Kugay, som er også speakeren i Drift-Allstars serien.
Jesper er mer enn lykkelig når Faruk roper opp resultatene!
Og selvfølgelig – her kommer champagnen. Nå er det på tide for fotografene å løpe!
Lars og Jesper har nok laget minner for livet etter DHB 2014. Vi håper å se mye mer av disse, samt alle de andre som kjørte serien, utover 2014 og fremtidige sesonger.
Reisen hjem
DHB 2014 var fantastisk. Det slo alle våre forventninger. Vi hadde satt relativt lave forventninger til arrangementet, da – som nevnt tidligere – det er nye eiere. I tillegg var DHB 2013 begrenset moro grunnet godkjennings endringer som kom i siste liten. Men arrangementet var knall bra. Det leverte som lovet. Arrangørene og de nye eierene har gjort en fantastisk jobb. Neste år kommer vi tilbake, uten tvil!
Vi vil også bruke et par minutter til å fortelle litt rundt hva et slikt arrangement krever av folk. Du som publikum eller sjåfør ser kun den morsomme siden av et slikt arrangement. Men i realiteten ligger det flere dager med jobb etter arrangementet med opprydding. Det er faktisk ganske kvalmt at folk vil reise fra så mye søppel. Dette problemet er hovedsakelig på den «vanlige campen» der det er mye fest og fyll. Tenk litt på neste gang at alt som blir kastet på bakken skal faktisk ryddes opp etter arrangementet. Dette er folk som ikke kan reise før alt er ryddet. Ha det i bakhodet! De som rydder fortjener ufattelig mye ros!
Det du ser her er bare en brøkdel av alt som må ryddes. Husk at det er tre 3km lange veier som skal ryddes. Folk forlater campingvogner, telter, søppel – ja, det meste.
Så igjen, ufattelig mye ros til de som skal rydde opp!
Etter en drøy time i kø ut fra området, nærmet vi oss Velje. Fra Velje er det strake veien nordover mot Hirtshals. På veien møtte vi denne Norske Lamboen. Selvfølgelig kjørte bobilen vi satt på med lett fra Lamboen (så fort Lamboen måtte fylle).
Kim Olsen har slitt hele helgen – han har trossalt ikke fått kjøre grunnet hans Supra har stått på Biltema utstilling på Sør-landet hjemme i Norge denne helgen. Men heldige han fikk kjøre bobil fra Norge til Danmark tur-retur. Så heldig han er! Noen ganger er vi bortskjemt når vi er med Psycho-Tuning på tur.
Været begynte å løse opp når vi kom oss ut på motorvegen. Nærmere rasteplassen Himmerland kom plutselig sola frem. Fantastisk deilig etter en lang helg på DHB med blandt vær.
Når vi endelig ankom Hirtshals var det en god stund i kø. Her tok vi igjen Gatebil gutta. Så det var kanskje ikke noe poeng å reise fra oss på motorvegen når vi tok dem igjen her? He he.
Gatebil taxi ved siden av Jostein Fahre sin Volvo Amazon drifting prosjekt taxi. Ja, den fanget oppmerksomheten til Gatebil gutta.
Endelig ombord Colorline Superspeed. Endelig begynner hjemreisen.
Og for en solnedgang Danmark skulle levere før vi seilet inn i natten.
Ikke minst, Hirtshals er en veldig vakker by. Vi ses igjen!
Danmark savner kanskje ikke oss, men vi savner Danmark.
Ferjen hjem fra Danmark reiste rundt 22:00 tiden. Reisen er nærmere 4 timer lang. Vi ankom Larvik rundt 02:00. Tollerne stod klare, men vinket ikke mange inn til kontroll. Uansett har vel alle alt på stell?
DHB 2014 med få ord er; fantastisk, moro, deilig, minnerik, uforglemmelig, artig, slitsomt, varmt, kaldt, sol, regn, stort, langt, røyk, hastighet, rask, tregt, mennesker, party, show, burnering, jetmotor, hestekrefter, blårøyk. Ja, listen går og går.
Det blir arrangerte turer til DHB 2015. Vi skal sørge for å informere dere alle om mulighetene om å reise på samlet reise ned neste år. Psycho-Tuning har planer om å arrangere reise neste år (som de har gjort i alle år bortsett fra i år), samtidig er det andre arrangerte reiser som også kan velges blant.
Vi vil på alle måter anbefale deg å reise dit. Det kan ikke sammenlignes mot Gatebil. Ja, det er kanskje Danmarks svar på Gatebil – men det er ikke Gatebil. Men en ting er sikkert – er du glad i Gatebil, vil du like DHB.
Resultater
Vinnere i DFB (Danmarks Fineste Bil) 2014:
Topp 3 i den samlede konkurrense:
1 – Morten Torres Jensen, VW Golf IV
2 – Steffen Sejersten, Toyota MR2
3 – Rune Arndal, Opel Astra cabriolet
Vinnere av underkategorier:
ICE – Line Thybo, VW Bobbel Herbie
Old School – Line Thybo, VW Bobbel Herbie
Amerikansk bil – Glenn Onsager, Camaro Z28
Rat rod Kenneth Kristensen, VW Bobbel
Girl Power – Charlotte Johns, Suzuki Swift
Flotteste motorrom – Morten Torres Jensen, VW Golf IV
Flotteste interiør – Morten Torres Jensen, VW Golf IV
DHB Drift Challenge
ROOKIE
Bil nr 21 Mads Fryland BMW e36 turbo
Bil nr 83 Martin Christiansen – BMW e36
Bil nr 107 Stephvan Bonde BMW e36
STREET
Bil nr 37 Kristian Bruun Poulsen BMW e30
Bil nr 69 Allan Rasmussen BMW e36
Bil nr 17 Mogens Pedersen Volvo 740
PRO
Jesper Kneis, Toyota Soarer
Lars Atle Helstad, Nissan 200 SX
Rasmus Pedersen, Toyota Supra
Vinnere til Danmarks Hurtigste bil
(Bilnummer, førernavn, utgangshastighet, tid)
Street klassen
Forhjulstrekk uten trykk.
114 Mikkel Andersen Honda Civic EG 164,33 13,67
Forhjulstrekk med trykk.
330 Dennis Larsen Peugeot 205 176,53 12,8434
Bakhjulstrekk uten trykk.
213 Rene Fredslund BMW 3-serie 194,31 11,2321
Bakhjulstrekk med trykk.
410 Kent Sørensen Nissan 200 SX 199,63 11,397
4×4.
520 Magnus Pedersen Porsche 911 (997) 197,73 11,4803
8 sylindere eller flere.
614 Jan Kisling 34 Ford 205,32 10,3098
Max Street klassen
Forhjulstrekk uten trykk.
1109 Stig Nielsen Honda Integra DC5 178,81 12,2872
Forhjulstrekk med trykk.
3316 Henrik Sørensen Honda Civic 221,49 10,6958
Bakhjulstrekk uten trykk.
2201 John Elnef VW Boble 197,08 10,8795
Bakhjulstrekk med trykk.
4426 Kristian Kobbelgaard Nissan 350 Z 206,19 10,5976
4×4.
5506 Michael Jensen VW Golf 2 254,6 9,3744
8 sylindere eller flere.
6608 Peter Højrup Mikkelsen Chevrolet Camaro 207,61 10,6572
Extreme klassen
711 Rene Jespersen Pontiac Firebird 272,31 8,1965
Takk til
Vi vil i samme anledning benytte sjansen til å takke en del mennesker som har gjort turen veldig bra for oss.
Psycho-Tuning for muligheten til å reise med dem både til DHB og alt av andre arrangement. De tilrettelegger reisen for oss slik at vi klarer å gjøre jobben vår, samtidig så vi får hatt det veldig moro og komfortabelt. De byr på reisen, sengeplasser, mat – ja, alt som skal til for en perfekt reise. I tillegg består Psycho-Tuning av en stor gjeng mennesker som alle er fantastiske personer. Spesiell takk går til Kim Olsen og Thomas Pryerdalen, som er gutta bak Psycho-Tuning. Dere gjør en fabelaktig jobb både med teamet, bilbyggingen og alt rundt.
Gatebil gutta, både for de fantastiske arrangementene de arrangerer men ikke minst for muligheten til å bli kjent med de som står bak selve Gatebil. Ofte kan du bli blind mot at det faktisk ofte sitter bare et par ildsjeler bak et konsept. I mange tilfeller er det en håndfull med mennesker som arrangerer enorme og fantastiske ting. De som står bak Gatebil er ikke mange, men de er fantastiske. De gjør en ufattelig god jobb, og det var veldig hyggelig å bli kjent med dere på reisen til DHB.
Boosted Magazine for alle morsomme stunder vi har fått oppleve sammen med dem. Både på tidligere reiser til SMS og Gatebil, pluss DHB tidligere år og i år. Martin Poorhamidi står for mye rundt Boosted og tidligere Vmax, i tillegg har han tid til å bli kjent med oss. Ikke nok med det, men han kjører jo en ufattelig tøff Skyline – og det bra!
Team Man for VIP tilgang til burneringen backstage. Vår jobb på slike arrangement er å dokumentere, men det er veldig deilig å kunne oppleve ting som dette uten å måtte kun tenke på foto/video. Takk for at vi for andre år på rad har fått være med dere backstage. Takk for en kjempe tøff helg med veldig bra show!
Alle vi har møtt på DHB. Både Norske, Svensker og Dansker. Det er så utrolig mange hyggelige mennesker som vandrer rundt på DHB som vi får gleden av å prate sammen med. Menneskene på DHB er de som gjør DHB til det det er.
Og selvfølgelig til alle dere som følger Sviddgummi. Vår jobb er å holde dere oppdatert om hva som skjer på disse arrangementene. Vi håper at dere er fornøyd med det vi klarer å levere. Det blir mye, mye mer i vente fremover i år, ikke minst senere år!
Neste store arrangement for oss er Gatebil Julitreffet. Vi fikk dessverre ikke mulighet til å reise til Gatebil Mantorp, men lover å levere fra Rudskogen!